Logowanie

Wpisz dane

Jeśli przy zalogowaniu lub przy odzyskiwaniu hasła występują jakieś problemy proszę o zgłoszenie przez adres email: dzialki.staszic@gmail.com

Godziny otwarcia biura:

 

Poniedziałek

od 15:00 do 18:00 

Środa

od 16:30 do 18:00 

(tylko aplikacja wjazdu)

Czwartek

od 15:00 do 18:00 

Ogłoszenia

Pieczęć ROD
WNIOSEK ZARZĄDU ROD

IM. STANISŁAWA STASZICA
W DĄBROWIE GÓRNICZEJ NA
WALNE ZEBRANIE SPRAWOZDAWCZE
W DNIU 11.03.2017 ROKU

W SPRAWIE REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO (REMONTOWEGO)*
PN. PRZEBUDOWA BRAM WJAZDOWYCH Z UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

1) Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Demontaż starych bram szt. 2 podbudowa z kostki brukowej, montaż nowych bram

2) Przewidywany czasokres i termin realizacji: 06-09.2017r
3) System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu)*:
- gospodarczy,
- zlecony,
- mieszany.
4) Przewidywany koszt zadania w zł: 19 741,50
5) Przewidywane źródła finansowania:
- środki własne ROD  19 741,50 zł,
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ........................................................... zł,
- dotacje organów wyższych PZD …………………………………….……….. zł,
- dotacje z innych źródeł ................................................................................... zł,
- pożyczka z Funduszu Samopomocowego PZD  ...………………………..…... zł,
- środki z partycypacji finansowej działkowców ………………………..……..…....zł,
 w tym, wartość prac działkowców na rzecz zadania, które mogą być wykonane
w celu obniżenia/umorzenia partycypacji finansowej działkowców..................................................... zł.

 

W imieniu zarządu ROD

    Wiceprezes             Prezes

..............................   ..............................
       podpis              podpis

........................... ...............................
miejscowość  data

*niepotrzebne skreślić

 

 

 

.............................
   (pieczęć ROD)

UCHWAŁA NR  15/2017
WALNEGO ZEBRANIA SPRAWOZDAWCZEGO
W ROD IM. STANISŁAWA STASZICA  W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
z dnia 11.03.2017roku

W SPRAWIE REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO (REMONTOWEGO)*
PN. PRZEBUDOWA BRAM WJAZDOWYCH Z UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH


§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze (konferencja delegatów) - członków PZD w ROD im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej, na podstawie § 64 pkt. 8 statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2017 (na lata ......... - ..........)* zadanie inwestycyjne (remontowe) pn. PRZEBUDOWA BRAM WJAZDOWYCH Z UWZGLĘDNIENIEM POTRZEB OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji (gospodarczy, zlecony, mieszany) określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.

§ 3
1. Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji zadania, o którym mowa w § 1, przypadającej na jednego działkowca ustala się w kwocie:
zł ........................ na rok .................,
zł ........................ na rok .................,
zł ........................ na rok .................,
zł ........................ na rok .................,
2. Łączna wysokość partycypacji, o której mowa w ust. 1 wynosi ……………………zł
3. Kwotę (kwoty)* należy wpłacić na rachunek bankowy ROD lub w kasie ROD w terminie (terminach)* ................................................................
§ 4
1. W ramach partycypacji finansowej, o której mowa w § 3 uchwały przyjmuje się prace działkowców na rzecz zadania.
2. Prace przypadające na jednego działkowca ustala się rocznie w ilości .................. godzin przy wartości (1 godziny pracy) ………………... zł co daje kwotę ……………..……….zł. Prace te będą wykonywane w latach ..……….…..-…………….
3. Łączna wartość prac, o których mowa w ust. 2 wynosi ………………………...…… zł.
4. W przypadku wykonania pracy przez działkowca osobiście lub przez członka jego rodziny łączna partycypacja finansowa, określona w § 3 ust. 2 ulega obniżeniu/ umorzeniu o łączną wartość prac, o której mowa w ust.3. Umorzenia/obniżenia dokonuje się jednorazowo bądź w okresach rocznych, jeżeli wykonanie prac rozpisano na lata.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3 oraz mają do nich zastosowanie ulgi przewidziane w § 4 (w pojedynczym wymiarze).

§ 6
Realizacja zadania inwestycyjnego (remontowego) może być podjęta po spełnieniu przez zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


PRZEWODNICZĄCY KOMISJI           PRZEWODNICZĄCY
    UCHWAŁ I WNIOSKÓW                                         WALNEGO ZEBRANIA
                                               (KONFERENCJI DELEGATÓW)
.........................................    .........................................
podpis          podpis

 


………………………  ………………
miejscowość   data

* niepotrzebne skreślić

1 Zgodnie ze statutem PZD uchwalę może podjąć walne zebranie (konferencja delegatów) sprawozdawcze lub sprawozdawczo-wyborcze oraz zgodnie ze statutem PZD nadzwyczajne walne zebranie (konferencja delegatów), o ile zostało zwołane do rozpatrzenia tej spraw

 

Pieczęć ROD
WNIOSEK ZARZĄDU ROD

IM. STANISŁAWA STASZICA
W DĄBROWIE GÓRNICZEJ NA
WALNE ZEBRANIE SPRAWOZDAWCZE
W DNIU 11.03.2017 ROKU

W SPRAWIE REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO (REMONTOWEGO)*
PN. WYMIANA DACHU DOMU DZIAŁKOWCA

1) Charakterystyka obiektu lub robót, zawierająca krótki opis techniczny wraz z istotnymi parametrami, które określają wielkość obiektu lub robót:
Wymiana zużytej więźby dachowej, wymiana pokrycia 350 m2 dachu z papy na blachodachówkę

2) Przewidywany czasokres i termin realizacji: 06-09.2017r
3) System realizacji zadania (w odniesieniu do całości lub elementów obiektu)*:
- gospodarczy,
- zlecony,
- mieszany.
4) Przewidywany koszt zadania w zł: 58 298,22
5) Przewidywane źródła finansowania:
- środki własne ROD  40 808,75 zł,
- dotacje jednostek samorządu terytorialnego ........................................................... zł,
- dotacje organów wyższych PZD 19 741,50 zł,
- dotacje z innych źródeł …….................................................................................... zł,
- pożyczka z Funduszu Samopomocowego PZD  ...……………………………..zł,
- środki z partycypacji finansowej działkowców ………………………..……..…....zł,
 w tym, wartość prac działkowców na rzecz zadania, które mogą być wykonane  w celu obniżenia/umorzenia partycypacji finansowej działkowców.......................................................... zł.

 


W imieniu zarządu ROD

 

    Wiceprezes             Prezes

..............................   ..............................
       podpis                podpis

........................... ...............................
miejscowość  data

*niepotrzebne skreślić

 


.............................
   (pieczęć ROD)

UCHWAŁA NR 14/2017
WALNEGO ZEBRANIA SPRAWOZDAWCZEGO
W ROD IM. STANISŁAWA STASZICA  W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
z dnia 11.03.2017 roku

W SPRAWIE REALIZACJI ZADANIA INWESTYCYJNEGO (REMONTOWEGO)*
PN. WYMIANA DACHU DOMU DZIAŁKOWCA

§ 1
Walne zebranie sprawozdawcze (konferencja delegatów) - członków PZD w ROD im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej, na podstawie § 64 pkt. 8 statutu PZD oraz wniosku zarządu ROD przyjmuje do realizacji na rok 2017 (na lata ......... - ..........)* zadanie inwestycyjne (remontowe) pn WYMIANA DACHU DOMU DZIAŁKOWCA
§ 2
Zakres rzeczowy robót, przewidywany koszt ich realizacji i źródła finansowania oraz system realizacji (gospodarczy, zlecony, mieszany) określa wniosek zarządu ROD, stanowiący załącznik do uchwały.

§ 3
1. Wysokość partycypacji finansowej w kosztach realizacji zadania, o którym mowa w § 1, przypadającej na jednego działkowca ustala się w kwocie:
zł ........................ na rok .................,
zł ........................ na rok .................,
zł ........................ na rok .................,
zł ........................ na rok .................,
2. Łączna wysokość partycypacji, o której mowa w ust. 1 wynosi ……………………zł
3. Kwotę (kwoty)* należy wpłacić na rachunek bankowy ROD lub w kasie ROD w terminie (terminach)* ................................................................
§ 4
1. W ramach partycypacji finansowej, o której mowa w § 3 uchwały przyjmuje się prace działkowców na rzecz zadania.
2. Prace przypadające na jednego działkowca ustala się rocznie w ilości .................. godzin przy wartości (1 godziny pracy) ………………... zł co daje kwotę ……………..……….zł. Prace te będą wykonywane w latach ..……….…..-…………….
3. Łączna wartość prac, o których mowa w ust. 2 wynosi ………………………...…… zł.
4. W przypadku wykonania pracy przez działkowca osobiście lub przez członka jego rodziny łączna partycypacja finansowa, określona w § 3 ust. 2 ulega obniżeniu/ umorzeniu o łączną wartość prac, o której mowa w ust.3. Umorzenia/obniżenia dokonuje się jednorazowo bądź w okresach rocznych, jeżeli wykonanie prac rozpisano na lata.
§ 5
Małżonkowie posiadający prawo do tej samej działki opłacają jedną opłatę, o której mowa w § 3 oraz mają do nich zastosowanie ulgi przewidziane w § 4 (w pojedynczym wymiarze).

§ 6
Realizacja zadania inwestycyjnego (remontowego) może być podjęta po spełnieniu przez zarząd ROD wymogów formalno-prawnych, określonych w przepisach ustawy Prawo budowlane i przepisach związkowych.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


PRZEWODNICZĄCY KOMISJI           PRZEWODNICZĄCY
    UCHWAŁ I WNIOSKÓW                                         WALNEGO ZEBRANIA
                                               (KONFERENCJI DELEGATÓW)
.........................................    .........................................
podpis          podpis

 


………………………  ………………
miejscowość   data

* niepotrzebne skreślić

1 Zgodnie ze statutem PZD uchwalę może podjąć walne zebranie (konferencja delegatów) sprawozdawcze lub sprawozdawczo-wyborcze oraz zgodnie ze statutem PZD nadzwyczajne walne zebranie (konferencja delegatów), o ile zostało zwołane do rozpatrzenia tej spraw

 

Dąbrowa Górnicza 11-03-2017 r.

Sprawozdanie Zarządu ROD im. St. Staszica w Dąbrowie Górniczej
z działalności za okres  01-01-2016 do 31-12-2016 roku.

Szanowni Działkowicze.
Jako prezes ROD mam przyjemność po raz drugi przedstawić Państwu sprawozdanie z prac Zarządu.
Zarząd ROD w roku 2016 pracował w niezmienionym składzie :
1. Dawid Piróg – prezes
2. Jan Kubat – v-ce prezes (sekretarz)
3. Janusz Cebula – gospodarz
4. Włodzimierz Tąporski – gospodarz
5. Paweł Wolski - skarbnik


W pierwszym kwartale roku 2016, Zarząd ROD prowadził działania podsumowujące rok 2015, przygotowując się do Walnego Zebrania. Zarząd prowadził sprawy związane ze ściągnięciem zobowiązań działkowców wynikających z rozliczenia wody i prądu, a także zaległości w opłatach za działki. Wystosowano pisma do osób, które nie udostępniły swoich wodomierzy z informacją o naliczeniu ryczałtowym. W miesiącu lutym, w związku z pismem złożonym do Zarządu ROD w sprawie wypożyczenia Sali dla fundacji Exodus, Zarząd podjął współpracę z w/w fundacją celem wspólnej realizacji statutowych zadań obu stowarzyszeń. W zamian za udostępnienie sali w okresie od marca do czerwca 2016 roku fundacja wspierać będzie nasz Zarząd w przeprowadzeniu i organizowaniu imprez okolicznościowych. W czerwcu strony ustaliły iż fundacja wspierać będzie Zarząd ROD w zorganizowaniu w naszej świetlicy Domu Juniora i Seniora, jeżeli najbliższe Walne Zebranie zaakceptuje taki pomysł.
Międzyczasie Zarząd prowadził sprawy bieżące dotyczące działalności ROD tzn. przepisywanie prawa do działek pomiędzy osobami, odśnieżanie dachu Domu Działkowca, przeprowadzenie 5 letniego przeglądu obiektu budowlanego, legalizacji gaśnic, ubezpieczeniu Domu Działkowca oraz OC, zagwarantowaniu wywozu nieczystości z ROD.


Puszczenie wody na ogród


Do końca  kwietnia trwały prace związane z plombowaniem zegarów oraz usuwaniem licznych awarii związanych z puszczeniem wody na ogród. Jak co roku wielu działkowców nie zadbało o to aby przygotować swoje instalacje na odkręcenie wody.


Konferencja Delegatów


Zarząd pracował także nad propozycjami wprowadzenia zmian mających usprawnić gospodarowanie odpadami w naszym ROD, Propozycje te przedłożył Walnemu Zebraniu. Zaproponowano między innymi budowę wiat śmietnikowych, budowę systemu telewizji przemysłowej, oraz przebudowę bram wjazdowych, a także wymianę cieknącego dachu w budynku Domu Działkowca. Zarząd zorganizował zebrania kół 23.04.2016 roku, oraz Konferencję Delegatów tego samego dnia. Niestety, z uwagi na niewystarczającą frekwencję, nie była zdolna do podejmowania uchwał. W związku z powyższym, Zarząd zmuszony był do zwołania jeszcze jednej Konferencji Delegatów  w dniu 13.05.2016 roku. Po podjęciu uchwał zatwierdzających stawki na rok 2016, zostały wystawione rachunki do opłaty dla działkowiczy. Od tego momentu Zarząd przystąpił do  zbierania opłat.


Strona internetowa


Dzięki współpracy z panem Robertem Gabrek, na naszej stronie internetowej pojawiła się możliwość pobrania rachunku dla zarejestrowanych użytkowników. Pan Robert na bieżąco umieszcza tam informacje dla działkowiczy, oraz ogłoszenia Zarządu ROD. Istnieje także możliwość dodania ogłoszenia o sprzedaży działki. Strona cieszy się coraz większą popularnością, o czym świadczy rosnąca ilość zarejestrowanych użytkowników. Obecnie można za pośrednictwem strony podać stan licznika wody, dzięki czemu dane trafiają bezpośrednio do Zarządu. Pan Robert z uwagi na swoje wysokie kwalifikacje związane z programowaniem, na bieżąco współpracuje z Zarządem, pomagając usprawnić programy rozliczeniowe naszego ROD. Obecnie pracujemy na bardzo zindywidualizowanym arkuszu, który dzięki panu Robertowi cały czas ewoluuje usprawniając naszą pracę administracyjną.


Zadania remontowe


Po zebraniu odpowiedniej kwoty niezbędnej do realizacji zadań remontowych uchwalonych przez Konferencję Delegatów, Zarząd ROD wystąpił do OZ o ujęcie ich w planie inwestycji i remontów Okręgu Śląskiego PZD, a także złożył wniosek o dofinansowanie inwestycji remontu dachu. Z uwagi na fakt złożenia dokumentów w terminie późniejszym niż 2 tygodnie od odbytego zebrania, co było umotywowane koniecznością zebrania środków na ten cel, wnioski te zostały przez OZ odrzucone. Uniemożliwiło to Zarządowi realizację tych zadań w 2016 roku. W związku z powyższym, korzystając z doświadczenia z roku poprzedniego, Zarząd proponuje realizację tych zadań pojedynczo, gdyż nie jest możliwe zebranie od wszystkich działkowiczy opłat w terminie 2 tygodni od zakończonego Walnego Zebrania, a od dysponowania pełną pulą środków na zadania remontowe uzależniona jest zgoda OZ na umieszczenie ich w planie inwestycji i remontów Okręgu Śląskiego PZD.


Śmieci


Zarząd kontynuował praktykę z roku ubiegłego  podstawiając  kontener na odpady zielone pod Domem Działkowca. W udowodnionych przypadkach wysyłał upomnienia działkowcom niestosującym się do ustalonych zasad, a  w związku z ograniczoną możliwością udowodnienia konkretnej osobie, że to właśnie ona zaśmieca nasz ogród i naraża go na wysokie koszty,  zarząd podjął decyzję o zakupie sprzętu do monitoringu ze środków pochodzących z wpływów z wykorzystania majątku związku.

 

Elektryfikacja


Zarząd wciąż kontynuuje prace związane z elektryfikacją. W roku 2016 do sieci energetycznej przystąpiło 18 nowych działkowców. Obecnie jest już podłączonych 262 działki. Zarząd zakupił materiały niezbędne do uczynienia sieci energetycznej zdolnej do podłączenia każdego chętnego użytkownika. Brak przyłączy na 2 alejkach uniemożliwiał podłączenie chętnych z tych alejek. Po zakończeniu prac każdy chętny, będzie mógł bez przeszkód przystąpić do istniejącej sieci.


Kontrola Okręgowej Komisji Rewizyjnej


Pod koniec miesiąca lipiec na  naszym Ogrodzie przeprowadzona została kontrola Okręgowej Komisji Rewizyjnej. Kontrola dotyczyła całokształtu prac Zarządu ROD jak i sposobu prowadzenia zadań remontowych na naszym ogrodzie w latach ubiegłych. Kontrola wykazała wiele niedociągnięć formalnych powstałych w latach ubiegłych mających związek z prowadzeniem ewidencji działkowiczy. Wskazano sposoby w jaki obecny Zarząd powinien naprawić błędy poprzedników oraz nie powielać ich  w latach kolejnych. W związku z powyższym Zarząd zmuszony był do odtworzenia niekompletnej dokumentacji w ewidencji działek w wyniku czego podjęto ponad 280 uchwał w sprawie stwierdzenia nabycia praw do działki. Aby realnym stało się wyprostowanie zaniedbań i dostosowanie ich do obecnych przepisów zarząd postanowił zatrudnić osobę do pomocy przy dokumentacji. Wszystkie zalecenia pokontrolne zostały przez Zarząd zrealizowane.

Rozliczenie prądu


W miesiącu listopad rozpoczęto jesienne odczyty liczników energii. Działkowcy, u których pobrana zaliczka za prąd nie pokryła w istotnym stopniu zużycia, wysłano rachunki do zapłaty. Pozostałe rozliczenie widoczne będzie na rachunkach za 2017 rok.

Rozliczenie wody


 W miesiącu październik zakręcono wodę na ogrodzie i rozpoczęto jesienne odczyty wodomierzy. W roku 2016 Zarząd zmienił zasady rozliczenia za wodę. Działkowicze, którzy nie demontowali zegarów wodnych na zimę, zostawiając plomby w stanie nie naruszonym, mogli dostarczyć członkom Zarządu odczyt zużycia wody w wybrany przez siebie sposób, rezygnując z odczytów bezpośrednich, w bardzo często niekorzystnych warunkach pogodowych. Pomimo tego udogodnienia wielu działkowcy zignorowało obowiązek dostarczenia odczytu, uniemożliwiając rozliczenie wody na ich działce. Dopiero po otrzymaniu informacji o naliczonym ryczałcie wiele osób zgłaszało się do Zarządu w celu podania odczytu po wyznaczonym terminie. Z uwagi na bardzo wysoki koszt ryczałtu w roku 2016, Zarząd ROD próbował nawiązać bezpośredni kontakt z działkowcami celem rozliczenia wody. W rezultacie podjętych działań w roku 2016 naliczono 8 ryczałtów z czego 6 z powodu braku odczytu a 2 z powodu braku zamontowanego licznika. Działkowcom, u których pobrana zaliczka za wodę nie pokryła w istotnym stopniu zużycia, wysłano rachunki do zapłaty. Pozostałe rozliczenie widoczne będzie na rachunkach za 2017 rok.

Dzień Działkowca


W miesiącu październik, kończąc sezon 2016, Zarząd ROD zorganizował imprezę integracyjną dla działkowiczów. Zapewniono profesjonalnego didżeja, ciepły posiłek, zimną płytę oraz napoje. Zgłosiło się 59 osób. W porównaniu do roku ubiegłego osób chętnych było mniej. Powodem mniejszego zainteresowania był wyznaczony termin, tzn. weekend poprzedzający święto Wszystkich Świętych. Wiele osób postanowiło wyjechać w tym czasie do rodzin korzystając z korzystnego układu w kalendarzu (tzw. długi weekend) o czym informowali członków Zarządu. Fakt ten został odnotowany i zostanie uwzględniony w kolejnych latach.

Zakończenie Sezonu – dyżur


Od miesiąca grudnia Zarząd postanowił pełnić dyżury tylko w czwartki, z uwagi na zakończony sezon i znikomą ilość petentów.

Nowi członkowie


W 2016 roku w poczet nowych członków przyjęto 39 osób. Wszyscy nowi działkowicze dostali od Zarządu ROD skierowanie na szkolenie prowadzone przez instruktora z naszego ogrodu w osobie pana Jana Kubata.

Szanowni Działkowcy.


Zwracam się z prośbą o zatwierdzenie sprawozdania z działalności Zarządu ROD w roku 2016. Rok ten pokazał nam jak złożonym procesem jest zarządzanie tak dużym ogrodem. Pomimo nie wykonania w pełni planu na ten rok Zarząd nabył odpowiedniego doświadczenia aby w latach kolejnych skutecznie pokierować pracami na naszym ogrodzie, czyniąc go bardziej nowoczesnym i przyjaznym dla nas wszystkich.
Dziękuję serdecznie za uwagę i proszę o zatwierdzenie sprawozdania z naszej działalności.

Z wyrazami szacunku
Dawid Piróg

 

Regulamin

korzystania z sieci wodociągowej i rozliczania kosztów poboru wody
w Rodzinnym Ogrodzie Działkowym  im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Na podstawie § 72 p. 15 Statutu Polskiego Związku Działkowców, Uchwały Nr 350/2015 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 17 grudnia 2015 r.
w sprawie zasad ustalania i rozliczania opłaty wodnej w ROD, ustala się niniejszy regulamin.

Rozdział I. Zasady korzystania z ogólno ogrodowej sieci wodociągowej
1. Z ogólno ogrodowej sieci wodociągowej mogą korzystać:


a) działkowcy, których działki są podłączone do sieci wodociągowej za zgodą Zarządu ogrodu i wyposażone, w wykonane zgodnie z niniejszym regulaminem: przyłącze, licznik poboru wody (zwany dalej wodomierzem), zawory dopływowy oraz sieć wodociągową na działce – zwane dalej instalacją wodną.

2. Wodą pobieraną z ujęć ogrodowych należy gospodarować oszczędnie.


3. Działkowiec, który zamierza podłączyć dzierżawioną działkę do sieci wodociągowej:

a) zapoznaje się z niniejszym regulaminem,

b) składa do Zarządu ogrodu wniosek pisemny, którego wzór stanowi załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu. Wzór wniosku zawiera warunki, których spełnienie przez Wnioskodawcę powoduje, że jest on poddany rozpatrzeniu. Niepełny wniosek nie jest przez Zarząd rozpatrywany,

c) po uzyskaniu zgody na dokonanie podłączenia działkowiec wnosi opłatę ogrodową wodną oraz zaliczkę za zużytą wodę w wysokości ustalonej przez Walne Zebranie.

4. Forma pisemnego wniosku dotyczy także: modernizacji przyłącza, wymiany wodomierza, wymiany plomby.

5. Instalację wodną na działce można podłączyć przyłączem do ogólno ogrodowej sieci wodociągowej dopiero po uzyskaniu pisemnej zgody Zarządu ogrodu.

6. Decyzja odmowna w sprawie przyłączenia działki do sieci wodociągowej wymaga pisemnego uzasadnienia.


Rozdział II. Wymagania techniczne dotyczące instalacji wodnej

1. Zakup, montaż i zabezpieczenie wodomierza działkowiec wykonuje we własnym zakresie i na własny koszt. Instalacja wodna ma być wykonana zgodnie z zasadami dotyczącymi takich instalacji a wodomierz musi odpowiadać wymogom określonym przez Prezesa Głównego Urzędu Miar, w sprawie wprowadzenia przepisów metrologicznych dla liczników poboru wody.

2. Usytuowanie zaworu musi spełniać następujące wymagania:

a) zawór należy umieścić poziomo lub pionowo, możliwie najbliżej, ogólno ogrodowej magistrali wodociągowej, w specjalnie dla tego celu przygotowanej studzience na działce, nie dalej niż 1 m od ogrodzenia alejkowego, na
 
głębokości nie mniejszej niż 40 cm. Usytuowanie zaworu powinno umożliwiać łatwe zamknięcie dopływu wody do działki w przypadku awarii, Zabrania się: niszczenia infrastruktury ogrodu poprzez sytuowanie studzienki działki na alejce ogrodowej a także sytuowania zaworu głównego w altanie działki,

b) wodomierz musi być sprawny technicznie, posiadać plombę legalizacyjną.

c) przed wodomierzem (od strony dopływu wody) należy umieścić zawór odcinający wodę. Przez wodomierz musi przepływać cała ilość wody pobierana na działce co oznacza zakaz wmontowywania w instalację przed wodomierzem trójników lub innych urządzeń umożliwiających pobór wody poza wodomierzem,

d) w nakrętkach przy wodomierzu muszą znajdować się otwory umożliwiające jego zaplombowanie przez odbierającego instalację przedstawiciela Zarządu
ROD.

3. W szczególnie uzasadnionym pisemnie przypadku Zarząd ROD może wyrazić zgodę na inne usytuowanie wodomierza niż określone w Rozdz. II, p. 2 lit. „a” niniejszego regulaminu.

4. Po wykonaniu wszystkich prac należy zgłosić Zarządowi ogrodu przygotowaną instalację wodną, do odbioru technicznego.

5. Odbiór techniczny instalacji:

a) odbioru technicznego przyłącza, wodomierza oraz pozostałej części instalacji wodnej dokonują protokolarnie członkowie ogrodowej Komisji ds. sieci wodociągowej lub członkowie Zarządu. Wzór protokołu odbioru stanowi załącznik Nr 2 do niniejszego regulaminu.

b) po stwierdzeniu prawidłowości wykonania instalacji wodnej zgodnie z wymaganiami, dokonaniu próby szczelności, komisja zakłada na wodomierzu plombę zabezpieczającą. Kopię protokołu odbioru otrzymuje działkowiec.

6. Okresowa legalizacja wodomierza i związane z tym koszty należy do zadań działkowca.

Rozdział III. Okresowa kontrola stanu technicznego przyłącza oraz licznika wody.

1. W celu sprawdzenia (kontroli) stanu prawidłowości podłączeń instalacji wodociągowej, odczytu liczników wody, działkowiec ma obowiązek umożliwić wstęp na działkę i do altany osobom upoważnionym przez Zarząd ROD.
2. Mimo braku zgody działkowca, osoby upoważnione przez Zarząd ROD

są uprawnione, na podstawie § 74 p. 2 Regulaminu ROD, do wstępu na działkę w celu przeprowadzenia czynności o których mowa w p. 1 jeżeli z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem zawiadomią na piśmie działkowca o konieczności wstępu na teren działki.

3. Z czynności kontrolnych sporządzany jest protokół wg wzoru stanowiącego załącznik Nr 3 do niniejszego regulaminu,

4. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w użytkowaniu przyłącza lub licznika, utrudniania czynności kontrolnych lub uchylania przed jej dokonaniem, kontrolujący opisują te fakty w protokole, który następnie przekazują Zarządowi ROD celem podjęcia wobec działkowca adekwatnych, prawem przewidzianych czynności.
 
Rozdział IV. Opłaty

1. Działkowcy nie posiadający indywidualnych wodomierzy opłacają ryczałtową składkę, ustalonej uchwałą walnego zebrania członków PZD w ROD, na dany rok.

2. Działkowcy posiadający indywidualne wodomierze ponoszą opłaty:

a) za faktycznie zużytą wodę wg wskazań swojego indywidualnego wodomierza. Rozliczenie następuje wg ceny za 1 m3, stosowanej przez zewnętrznego dostawcę,

wynikającą z faktury za dany okres rozliczeniowy. Działkowiec ma obowiązek dokonać płatności w terminie wskazanym w wystawionym rachunku

b) opłatę wodną czyli corocznie uchwalaną przez walne zebranie członków PZD w ROD opłatę obejmującą pokrycie kosztów związanych z ubytkami wody.

3. Odczytu wodomierzy dokonują upoważnieni członkowie ogrodowej Komisji ds. sieci wodociągowej lub członkowie Zarządu 1 raz w roku w czasie puszczania wody na ROD dostarczając odczyty do Zarządu ROD.

4. O terminach odczytu wskazań wodomierzy Komisja będzie każdorazowo informowała działkowców poprzez komunikaty zamieszczone na ogrodowych tablicach ogłoszeń i stronie internetowej

5. W przypadku utrudniania czynności dokonania odczytu, braku zgody działkowca na wejście na działkę Komisja opisuje ten fakt w notatce służbowej, którą następnie przekazują Zarządowi ROD, celem podjęcia wobec działkowca adekwatnych prawem przewidzianych czynności. Osoby upoważnione przez Zarząd ROD są uprawnione, na podstawie § 74 p. 2 Regulaminu ROD, do wstępu na działkę w celem dokonania odczytu wodomierza jeżeli z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem zawiadomią na piśmie działkowca o konieczności wstępu na teren działki.

6. W przypadku niemożności dokonania odczuty stanu licznika działkowiec obowiązany jest dokonać odczytu stanu wodomierza i przekazać tę informację Zarządowi na piśmie. W takich przypadkach będzie prowadzona doraźna, wybiórcza kontrola sprawdzająca stan wodomierza i instalacji wodnej na działce.

Rozdział V. Postanowienia przejściowe.

1. Działkowcy dzierżawiący działki, którzy do czasu wejścia w życie niniejszego regulaminu mają już dokonane przyłącza, indywidualne wodomierze, poprowadzone instalacje wodne, których sposób przeprowadzenia odbiega od wymagań opisanych w Rozdziale II, p. 2 niniejszego regulaminu dostosują je do tych wymagań najpóźniej do 1 kwietnia  2018 roku. Przepisy p. 4, 5 i 6 wskazanego Rozdziału II, mają zastosowanie.

Rozdział VI. Postanowienia końcowe.

1. Ogrodowa sieć wodociągowa jest uruchamiana każdego roku, w dniu 1 kwietnia i zamykana w dniu 31 października (sezon użytkowy). Upoważnia się Zarząd ROD do zmiany tych terminów w przypadku sprzyjających (lub nie) warunków pogodowych, z zobowiązaniem każdorazowego informowania o terminach poprzez komunikaty zamieszczone na ogrodowych tablicach ogłoszeń.

2. Za właściwe przygotowanie całości działkowej instalacji wodnej do sezonu użytkowego odpowiada działkowiec.

3. Za kradzież na szkodę ogrodu oraz za rażące naruszenie porządku ogrodowego uznaje się:
 

a) pobieranie wody przez działkowca poza wodomierzem.

Działkowiec odpowiada ponadto za szkodę wyrządzoną w ten sposób na zasadach przewidzianych w kodeksie cywilnym.

4. W przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu w postaci:

a) pozaregulaminowego wykonania przyłącza wodnego, niezgłoszenia wodomierza (także jego zmiany), manipulowania przy wodomierzu mającego na celu zafałszowanie prawidłowego naliczania zużycia wody, pobieranie wody bez zgłoszenia, usuwanie nałożonych plomb i zabezpieczeń;

b) opóźnienia w zapłacie za zużycie wody przekraczającego 2 miesiące, Zarząd ROD może podjąć decyzję o odłączeniu dopływu wody do działki. Ponowne jej włączenie może nastąpić po usunięciu wszystkich uchybień i pokryciu rzeczywistych kosztów ponownego przyłączenia.


Niniejszy Regulamin został przyjęty Uchwałą Nr 11/2017 z dnia 11.03.2017 r. Walnego Zebrania sprawozdawczego ROD im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
 

Załącznik do Uchwały Nr 12 z dnia 11.03.2017 r. Walnego Zebrania Sprawozdawczego ROD im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej


REGULAMIN

korzystania z energii elektrycznej przez działkowiczy w Rodzinnym Ogrodzie Działkowym im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na podstawie § 72 pkt 15 Statutu PZD, Uchwale Nr 285/2015 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 05 listopada 2015 r. w sprawie wprowadzenia zasad regulujących korzystanie z energii elektrycznej w Rodzinnych Ogrodach Działkowych ustala się co następuje:

I. Funkcjonowanie ogólno ogrodowej, napowietrznej linii elektroenergetycznej.

1. Walne zebranie może w drodze uchwały zobowiązać zarząd ROD do wyłączenia energii elektrycznej w ogrodzie w okresie jesienno-zimowym.

2. W uzasadnionych przypadkach, w szczególności związanych ze złym stanem technicznym sieci, niemożliwością zapobieżenia kradzieżom prądu, bezpieczeństwem ogrodu, zarząd ROD może podjąć decyzję o czasowym wyłączeniu energii elektrycznej w ogrodzie

w okresie jesienno-zimowym. Uchwała w tej sprawie powinna być szczegółowo uzasadniona.

3. Nadzór i konserwacja sieci ogólno ogrodowej należy do zadań zarządu ROD.

4. Konserwację sieci ogólno ogrodowej i przyłączanie działek do sieci ogrodowej, wykonuje z upoważnienia (na zlecenie) zarządu ROD osoba (elektryk) posiadająca do tego uprawnienia wymagane przepisami powszechnie obowiązującymi w tym zakresie.

5. Zarząd ogrodu opracowuje i wdraża szczegółowy zakres zadań i odpowiedzialności elektryka ogrodowego, uwzględniający stosowne wytyczne w tym zakresie.

6. W ROD im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej do kompetencji członków zarządu ROD oraz powołanych przez Zarząd ROD do tego celu osób należy w szczególności:

a) zapobieganie nielegalnemu poborowi energii elektrycznej,

b) współpraca z działkowcami w zakresie związanym z korzystaniem

z energii elektrycznej,

c) rozwiązywanie sporów związanych z wykorzystywaniem energii elektrycznej,

d) nadzór nad pracą elektryka ogrodowego.

7. Koszty konserwacji i nadzoru nad siecią ogólno ogrodową oraz energii zużytej na potrzeby ogólno ogrodowe, pokrywane są z opłaty na rzecz ogrodu.

8. Koszty konserwacji i obsługi sieci doprowadzającej energię elektryczną do działek pokrywane są z opłaty energetycznej.

9. W uzasadnionych przypadkach związanych z koniecznością sprawdzenia stanu technicznego sieci lub w sytuacji wystąpienia przesłanek świadczących

o nieprawidłowościach w korzystaniu z energii elektrycznej przez działkowca, komisja energetyczna może przeprowadzić kontrolę sieci na indywidualnej działce, przy współudziale elektryka ogrodowego, w obecności działkowca lub innej wskazanej przez niego osoby pełnoletniej.

Przedmiotem badania podczas kontroli jest sposób wykorzystania energii, ogólny stan sieci

- zwłaszcza pod kątem bezpieczeństwa, oraz funkcjonowanie i stan podlicznika. Z kontroli sporządzany jest protokół, podpisywany przez członków komisji energetycznej oraz elektryka i działkowca lub reprezentującej go osoby. Odmowa podpisu powinna zostać udokumentowana. Protokół przedstawiany jest zarządowi ROD.

Bezpodstawne uniemożliwienie przeprowadzenia kontroli przez użytkownika działki może być przesłanką do zablokowania dostaw energii.

10. Wykorzystywanie energii elektrycznej do celów innych niż wynikających z funkcji działki określonej w art. 2, ust. 2 ustawy o rod a zwłaszcza do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych i wykonywania działalności gospodarczej, realizacji celów zarobkowych, stanowi przesłankę do zablokowania dostaw energii przez zarząd ROD i sankcji przewidzianych statutem PZD oraz ustawą o rod.


II. Podłączenie działki do ogrodowej sieci elektrycznej i korzystanie z energii elektrycznej w ROD.

1. Działkowiec może przyłączyć działkę do sieci, wyłącznie po uzyskaniu zgody zarządu
ROD.

2. Korzystanie z energii elektrycznej na działce możliwe jest poprzez podłączenie do sieci ogólno ogrodowej za zgodą zarządu ROD, którego dokonuje elektryk ogrodowy.

3. W przypadku podłączenia nowych użytkowników lub modernizacji sieci, podlicznik powinien zostać umieszczony w skrzynce poza altaną, w miejscu dostępnym dla osób zajmujących się nadzorem nad siecią, a bezpieczniki mogą być zlokalizowane w altanie.

4. W celu szczegółowego określenia praw i obowiązków działkowca z tytułu korzystania z energii na działce, zarząd ROD może wprowadzić umowę regulującą stosunki w tym zakresie. Wzór takiej umowy określa zarząd ogrodu.

5. Energia elektryczna na działce może być wykorzystywana tylko do celów wynikających z charakteru działki określonego w ustawie o ROD, statucie PZD i regulaminie ROD, a w szczególności do zagospodarowania i uprawy działki oraz wypoczynku.

6. Działkowiec ubiegający się o przyłączenie działki do ogólno ogrodowej sieci elektrycznej składa w zarządzie ogrodu wniosek o zgodę na podłączenie. Zarząd wydaje decyzję pozytywną lub negatywną po zasięgnięciu opinii elektryka ogrodowego, który określa czy istnieją, lub nie, warunki techniczne dla dokonania przyłącza. Po uzyskaniu zgody na dokonanie podłączenia działkowiec wnosi opłatę przyłączeniową zasilającą Fundusz Rozwoju ROD w kwocie 1500 zł (tysiąc pięćset złotych), opłatę ogrodową energetyczną oraz zaliczkę  za zużytą energię elektryczną w wysokości ustalonej przez Walne Zebranie.

Decyzja odmowna w sprawie przyłączenia działki do ogólno ogrodowej sieci elektrycznej wymaga pisemnego uzasadnienia.

7.  Dopiero po dokonaniu wpłaty uprawniona osoba może przystąpić

do prac związanych z podłączeniem działki do sieci ogólno ogrodowej.

8. Rozpoczęcie dostaw energii musi być poprzedzone przeglądem i akceptacją indywidualnego podłączenia przez elektryka ogrodowego. Fakt ten elektryk ogrodowy stwierdza w stosownym protokole odbioru podłączenia (po jednym egzemplarzu dla stron) wg. wzoru stanowiącego załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.

9. Wszystkie  koszty  związane  z  podłączeniem  działki  do  ogólno  ogrodowej  sieci

elektrycznej  ponosi Zarząd ROD.

10. Stwierdzenie przez zarząd ROD pobierania przez działkowca energii elektrycznej poza zalegalizowanym licznikiem, uznaje się za kradzież na szkodę rodzinnego ogrodu działkowego. Jest to rażące naruszenie prawa PZD i może stanowić powód wypowiedzenia umowy dzierżawy działkowej.

11. Zarząd ROD może podjąć decyzję o wyłączeniu dopływu energii elektrycznej do działki po uprzednim pisemnym uprzedzeniu działkowca w następujących przypadkach:

a) wykorzystywania energii do celów nie wynikających z charakteru działki określonego w ustawie o rod, statucie PZD i regulaminie ROD (np. do celów zarobkowych);

b) zalegania z opłatą z tytułu zużytej energii albo opłaty energetycznej, jednak długość tego opóźnienia powinna wynikać z uchwały walnego zebrania członków ROD;

c) bezpodstawnego uniemożliwienia przeprowadzenia kontroli sieci na indywidualnej działce przez działkowca;

d) stwierdzenia pobierania energii poza licznikiem;

e) uszkodzenia urządzenia pomiarowego (licznika);

f) ingerencji w funkcjonowanie podlicznika wpływającej na zaniżenie wskazania ilości zużycia energii.

12. Zgoda Zarządu ROD na ponowne podłączenie działki do sieci elektrycznej jest możliwa, po usunięciu przyczyn, z powodu których nastąpiło jej odłączenie.
 
III. Opłaty

Na podstawie § 144 Statutu PZD oraz Uchwały Nr 285/2015 Prezydium Krajowej Rady PZD z dnia 05 listopada 2015 r. w sprawie wprowadzenia zasad regulujących korzystanie z energii elektrycznej w ROD precyzującej sposób naliczania, działkowiec dzierżawiący działkę podłączoną już do sieci elektrycznej ogólno ogrodowej ponosi opłaty:

1. Opłatę za faktycznie zużytą ilość energii elektrycznej ustalaną na podstawie wskazań indywidualnych podliczników. Rozliczenie następuje wg ceny za 1 kWh stosowanej przez zewnętrznego dostawcę energii, wynikającą z faktury za dany okres rozliczeniowy, na podstawie:

• odczytu kontrolnego zużycia energii elektrycznej przez działkowca posiadającego indywidualny podlicznik energii. Odczytu dokonują osoby wyznaczone przez Zarząd ROD w ostatnim tygodniu  października.

Działkowiec po otrzymaniu informacji o kosztach zużycia energii elektrycznej dokonuje rozliczenia na podstawie wystawionego przez Zarząd rachunku w terminie w nim wskazanym.

Opóźnienie ponad 2 miesiące w opłatach z tytułu zużycia energii elektrycznej stanowi podstawę do naliczania ustawowych odsetek z tytułu zaległości oraz zablokowania dostaw energii elektrycznej do działki.

2. Opłatę energetyczną czyli corocznie uchwalaną przez walne zebranie członków PZD w ROD opłatę przeznaczoną na pokrycie strat powstających w trakcie przesyłu energii wewnątrz ogrodu oraz kosztów konserwacji i zarządzania siecią doprowadzającą energię elektryczną do działek. Koszty konserwacji i obsługi sieci doprowadzającej energię elektryczną do działek pokrywane są z opłaty energetycznej. Opłatę energetyczną wnoszą działkowcy, których działki są podłączone do elektrycznej sieci ogólno ogrodowej.

Opóźnienie ponad 2 miesiące w opłatach z tytułu opłaty energetycznej stanowi podstawę do naliczania ustawowych odsetek z tytułu zaległości oraz zablokowania dostaw energii elektrycznej do działki.

Niniejszy regulamin został przyjęty Uchwałą Nr 12/2017 z dnia 11 marzec 2017 roku  Walnego Zebrania Sprawozdawczego ROD im. Stanisława Staszica w Dąbrowie Górniczej. Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.

PRZEWODNICZĄCY KOMISJI PRZEWODNICZĄCY
UCHWAŁ I WNIOSKÓW WALNEGO ZEBRANIA

 

Imieniny

Dzisiaj jest: 9 Maj 2024    |    Imieniny obchodzą: Grzegorz, Katarzyna, Karolina

Gościmy

Odwiedza nas 235 gości oraz 0 użytkowników.

Fundusze z ARiMR